خبرنگاران یک مقام روس: کرونا به دوران نسخه پیچی آمریکا برای دیگران پایان داد

به گزارش هاست لینوکس، مسکو - خبرنگاران - رئیس برنامه های شورای امور بین الملل روسیه معتقد است که شیوع گسترده کرونا و تغییرات بوجود آمده ناشی از آن در دنیا تمام کوشش های آمریکا برای فزونی جویی بر دیگر کشورها را از بین برد و به سران کاخ سفید یادآور شد که دوران نسخه پیچیدن برای دیگر کشورها به سر رسیده است.

خبرنگاران یک مقام روس: کرونا به دوران نسخه پیچی آمریکا برای دیگران پایان داد

ایوان تیموفییف امروز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار در مسکو، آمریکا را بزرگترین ناقض حقوق بشر و قوانین بین المللی خواند و گفت: پس از کرونا با جهان دیگری روبرو خواهیم شد، چرا که فضا برای زورگویی مقامات کاخ سفید به دیگر کشورها تنگ شده است و جهان به نظام جدیدی احتیاج دارد، جهانیی که در آن آمریکایی ها به جای زورگویی به دنبال دوستان جدید خواهند گشت.

مقام روس یاداوری کرد: آمریکا در 40 سال اخیر بدون دلیل و فقط از روی دشمنی دهها بسته تحریم مالی در خصوص بعضی کشورها از جمله ایران وضع نموده است و شمار زیادی از مقام های ایران را در لیست تحریمی خود قرار داده است حال آنکه با شرایط جدید پیش آمده در جهان و شیوع گسترده کرونا باید برای همبستگی با جامعه جهانی تحریم های ایران را لغو می کرد.

تیموفییف اصرار آمریکا برای ادامه تحریم ایران را ناشی از جهل و بلند پروازی مقامات کاخ سفید دانست و ادامه داد: کوشش های آمریکا بی نتیجه است چرا که تحریم ها هرگز نتوانستند سیاست تهران را تغییر دهند.

مقام روس توضیح داد: امروز آمریکا در موقعیت ضعیف تری نسبت به گذشته واقع شده است و کرونا هم به موقعیت جهانی این کشور ضربه سختی وارد نموده است.

تیموفییف بر این باور است که سران کاخ سفید در دوران پساکرونایی نمی توانند مانند سابق مقاصد خود را بر کشورهای دیگر دیکته نمایند و در واقع دوره نسخه پیچی آمریکا برای مسائل جهانی به سر می رسد.

وی معتقد است که سایر قدرت های جدید جهانی که در سال های اخیر توانمندی خود را نشان داده اند دربرابر فزونی جویی آمریکا می ایستند و این کشور را به چالش خواهند کشید چرا که واشنگتن توانایی برای پاسخ دادن به این چالش ها را ندارد.

رئیس برنامه های شورای امور بین الملل روسیه گفت: آمریکا مجبور خواهد بود در هر مساله جهانی با قدرت های مطرح وارد مذاکره گردد و شرایط پیرامون سقوط بهای نفت در بازار جهانی این واقعیت را به خوبی نشان داد.

تیموفییف معتقد است که میدان برای زورگویی آمریکا بسیار تنگ شده است و در دوره جدید باید منتظر شکل گیری نظام جدید جهانی باشیم که واشنگتن سعی خواهد نمود کشورهای بیشتری را وارد مدار خود نموده اما این رفتار نمی تواند به سران کاخ سفید در رسیدن به اهداف فزونی جویانه خود یاری کند.

وی همچنین بر این باور است که خاورمیانه صحنه تحولات بزرگی خواهد شد و آمریکا در نهایت مجبور می گردد بخش عمده ای از نیروهای خود را از این منطقه خارج کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران یک مقام روس: کرونا به دوران نسخه پیچی آمریکا برای دیگران پایان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک مقام روس: کرونا به دوران نسخه پیچی آمریکا برای دیگران پایان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید