خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: کرونا می تواند ارگان های مختلف بدن را درگیر کند

به گزارش هاست لینوکس، شیراز - خبرنگاران- معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه کرونا ویروسی خطر ناک است گفت: این ویروس می تواند ارگان های مختلف بدن را درگیر کند ، بیشترین آمار جان باختگان ناشی از این بیماری را افراد بالای 60 سال تشکیل می دهند و سخت ترین خاطرات از این روزها برای کادر درمان به جا مانده است.

خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: کرونا می تواند ارگان های مختلف بدن را درگیر کند

قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در شیراز اضافه کرد: سالمندان جامعه؛ سرمایه، نعمت و عظیمان ما هستند که باید از تمام ظرفیت های دانشگاهی برای درمان آنان در شرایط همه گیری کرونا استفاده کنیم.

معاون وزیر بهداشت ، استفاده از ظرفیت عظیمترین بیمارستان ها و بهترین اساتید برای توسعه خدمات درمان کرونا در کشور را یک اولویت خواند و اضافه کرد: در شرایط کنونی جامعه پزشکی مورد اعتماد کامل مردم هستند و این نشانگر این است که مردم از ارزش زحمات تیم های سلامت آگاهند.

جان بابایی با بیان اینکه تجربه کشورهای خارجی در مواجهه با کرونا برای ایران کارآیی نداشت به کسب تجربه های پیروز داخلی اشاره نمود و یادآور شد: در مدیریت بحران این بیماری در کشور همه کوشش ها به کار گرفته شد تا مردم و معیشت آنان کمترین آسیب را ببیند.

وی با بیان اینکه 20درصد افراد جامعه را افراد مسن شامل می شوند گفت:این افراد در برابر ویروس کرونا شنماینده و آسیب پذیر هستند.10 تا 15درصد افراد جامعه که دارای بیماری زمینه ای هستند باید شیوه نامه های بهداشتی را بیشتر رعایت نمایند و در صورت ابتلا باید به بیمارستان مراجعه نمایند.

معاون وزیر بهداشت چاقی را نیز از عوامل خطرپذیر و دارای ریسک بالای ابتلا به بیماری کرونا با علائم تنفسی دانست و اضافه کرد: متاسفانه بعضی جوانان با زمینه چاقی در بیمارستان ها بستری هستند.

دکتر جان بابایی همچنین گفت: مشکل کرونا را باید بیرون از بیمارستان ها جستجو کرد و برای کنترل و غلبه بر آن رفتار مردم باید معقول تر گردد و برای قطع زنجیره انتقال این بیماری افرادی که علامت کرونا دارند باید قرنطینه خانگی را بیشتر رعایت نمایند ضمن اینکه به افراد مسن توصیه می گردد از خانه بیرون نروند.

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز را دانشگاهی عظیم، علمی و پیشرو در حوزه های مختلف توصیف کرد که در زمینه مدیریت کرونا در استان فارس عملکرد مناسبی داشته است و با اشاره به آمار پایین مرگ و میر بیماران کرونا در فارس نسبت به کشور، بر حفظ این صندلی تاکید نمود و ضمن بیان ضرورت آنالیز علت های مرگ و میر بیماران، گفت: در این زمینه می بایست از تمام ظرفیت اعضای هیات علمی و کادر پزشکی استفاده گردد.

معاون درمان وزیر بهداشت برگزاری نشست های روزانه ستاد بحران در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را اقدامی ارزشمند دانست که باید برای دیگر دانشگاه های کشور الگوبرداری گردد.

او در بخش دیگری از صحبت های خود، به زیرساخت های الکترونیکی مناسب مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره نمود که زمینه راه اندازی خدمات رادیولوژی مجازی به عنوان نخستین دانشگاه کشور شده است.

دکتر جان بابائی همچنین از پایلوت شدن دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای اجرای tele ICU به عنوان نخستین دانشگاه کشور و پیگیری برای پوشش بیمه ای این خدمات مجازی اطلاع داد.

پیشتاز شدن 2 خدمت مجازی حوزه سلامت فارس در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست اقدامات 5 ماهه دانشگاه را در مدیریت کرونا را بیان کرد و با اشاره به بازدیدهای شبانه روزی و برگزاری منظم جلسات ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا ، دستاورد این امر را ایجاد امکان تصمیم گیری مناسب برای مقابله با این بحران دانست.

مهرزاد لطفی ضمن اشاره به پیروزیت های فارس در مدیریت بحران کرونا، بیان کرد: در حالی که 10 درصد مبتلایان به کرونا در کشور، به استان فارس اختصاص دارد، تنها 2.5 درصد از جانباختگان کشور مربوط به فارس است و این آمار، بیانگر پیروزیت مجموعه سلامت استان و همت شبانه روزی مدافعان سلامت است.

وی همچنین در مورد پایلوت شدن دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه اجرای tele ICU، این اقدام را زمینه ساز گسترش دسترسی بیماران بخش مراقبت های ویژه در شهرستان های استان به دانش اساتید و گامی به سوی کاهش مرگ و میر بیماران برشمرد.

دکتر لطفی با بیان اینکه درمانگاه شهید مطهری نیز برای اجرای تله ویزیت در کشور پایلوت شده است، اظهار کرد: به یاری بستر پرونده الکترونیک، زمینه دسترسی به داده های پزشکی بیماران فراهم شده و خدمات سلامت در استان ارتقا می یابد.

از دیروز تا امروز اول مرداد 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 586 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران به 281 هزار و 413 نفر رسید ، متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 219 بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 14 هزار و 853 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: کرونا می تواند ارگان های مختلف بدن را درگیر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: کرونا می تواند ارگان های مختلف بدن را درگیر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید