انجام 45 هزار تست فوری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور

به گزارش هاست لینوکس، رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از انجام 45 هزار و 468 تست فوری تشخیص کرونا توسط امدادگران در 15 مرز رسمی کشور اطلاع داد و گفت: در اجرای این طرح تا به امروز 327 هزار و 671 مسافر مورد کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی قرار گرفتند.

انجام 45 هزار تست فوری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور

به گزارش گروه اجتماعی هاست لینوکس، رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از انجام 45 هزار و 468 تست فوری تشخیص کرونا توسط امدادگران در 15 مرز رسمی کشور اطلاع داد و گفت: در اجرای این طرح تا به امروز 327 هزار و 671 مسافر مورد کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی قرار گرفتند.

مهدی ولی پور با اعلام آخرین آمار اجرای طرح کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور از روز 20 اسفند سال گذشته تا صبح هشتم خرداد ماه افزود: 17 هزار و 374 نفر تست پی سی آر برای مسافران مشکوک به کرونا اجرا شده که 63 نفر در این مدت در قرنطینه موقت قرار گرفتند.

وی افزود: این طرح با همکاری وزارتخانه های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و یاری به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می گردد و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت احتیاج تست سریع کرونا گرفته می گردد.

رئیس سازمان امداد و جمعیت هلال احمر ادامه داد: اکنون 471 امدادگر و داوطلب هلال احمر در مبادی ورودی کشور در قالب گروه های سه نفره در مرز های زمینی و گروه های پنج نفره در مرز های هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می شوند تست سریع کرونا می گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت احتیاج به نقاهتگاه های پیش بینی شده ارجاع می شوند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعلام نمود: با فوت 184 نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید 19 در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به 79 هزار و 568 نفر رسید.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز آدینه در اطلاعیه ای اعلام نمود: از دیروز تا امروز (هفتم خرداد 1400) و بر اساس معیار های قطعی تشخیصی، 10 هزار و 253 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی و هزار و 532 نفر از آن ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 2 میلیون و 886 هزار و 111 نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تا به امروز 2 میلیون 410 هزار و 252 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. چهار هزار و 383 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و 19 میلیون و 550 هزار و 558 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون 13 شهر کشور در شرایط قرمز، 214 شهر در شرایط نارنجی، 221 شهر در شرایط زرد قرار دارند. هیج شهری در شرایط آبی قرار ندارد. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت از و به شهر های با شرایط قرمز و نارنجی ممنوع است.

وزارت بهداشت همچنین اعلام نمود: تا به امروز سه میلیون و 138 هزار و 333 نفر دوز اول واکسن کرونا و 499 هزار و 40 نفر نیز دوز دوم را تزریق نموده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به سه میلیون و 637 هزار و 373 دوز رسید.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشور ها ویروس کرونا تا به امروز حدود 167 میلیون نفر را در جهان به طور قطعی مبتلا نموده و بیش از سه میلیون و 470 هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید19 جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقای جنوبی که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انجام 45 هزار تست فوری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام 45 هزار تست فوری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید