از باتری سری گلکسی S23 چه انتظاری داریم؟

به گزارش هاست لینوکس، در این مطلب قصد داریم با توجه به شایعات و خبرهای موجود به آنالیز طول عمر و ظرفیت باتری گوشی های سری گلکسی S23 بپردازیم.

از باتری سری گلکسی S23 چه انتظاری داریم؟

سامسونگ میخواهد در سه ماه نخست سال آینده از گوشی های سری گلکسی S23 رونمایی کند. به همین دلیل این روزها خبرهای زیادی پیرامون آن ها منتشر می گردد. در حال حاضر نمی توانیم خیلی با اطمینان بگوییم گوشی های این سری چه قابلیت های نوی خواهند داشت اما با توجه به روندی که هر سال طی می گردد، می دانیم در این گوشی ها پردازنده نو اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان قلب تپنده ایفای نقش خواهد نمود که به همین دلیل انتظار می رود عملکرد دوربین ها هم در پردازش تصاویر بهبود پیدا کند. بعلاوه برای مدل اولترا هم قرار است از دوربین 200 مگاپیکسلی استفاده گردد که پیش تر شنیدیم در مقایسه با دوربین 108 مگاپیکسلی بکار رفته در گلکسی S22 اولترا عملکرد به مراتب بهتری دارد.

اما یک موضوع مهم دیگر که خیلی به آن پرداخته نشده، طول عمر و ظرفیت باتری سری گلکسی S23 است. گلکسی S22 اولترا اگرچه مثل پرچم داران دو نسل قبل سامسونگ از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه بهره می برد اما در تست های اجرا شده نتوانسته رتبه نخست یا دوم را به خود اختصاص دهد. با این حال باز هم گفته می گردد برای مدل S23 اولترا از یک باتری با ظرفیت مشابه استفاده خواهد شد.

به صورت کلی انتظار می رود طول عمر باتری سری گلکسی S23 به لطف تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 که شایعات از بهینه بودن آن خبر می دهند بهتر از نسل کنونی باشد. در این نسل دو تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 به عنوان قلب تپنده ایفای نقش می نمایند که هر دوی آن ها اصلا عملکرد قابل قبولی در مصرف انرژی ندارند. اما این بهبود شارژدهی لزوما به معنای افزایش ظرفیت باتری نیست. چرا که سامسونگ ظاهرا در این نسل روی مصرف بهینه پردازنده و فناوری نو و کم مصرفی که برای نمایشگر در نظر گرفته حساب نموده است.

البته در حال حاضر خبرها حاکی از آن است که این شرکت کره ای می خواهد ظرفیت باتری دو مدل استاندارد و پلاس را افزایش دهد. این خبر خوبی است به خصوص اینکه می دانیم این گوشی ها قیمت کمتری در مقایسه با مدل اولترا دارند و هرگونه ارتقا در آن ها مورد استقبال قرار می گیرد. اینطور که به نظر می رسد گلکسی S23 قرار است با یک باتری 3900 میلی آمپر ساعتی و S23 پلاس هم با یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی راهی بازار شوند. در هر دو مدل یک پیشرفت 200 مگاپیکسلی را در مقایسه با نسل قبل شاهد هستیم که اندازه قابل توجهی به شمار میرود. حال باید دید آیا این افزایش ظرفیت باعث ضخیم تر و سنگین تر شدن گوشی هم می گردد یا خیر.

گلکسی S23 اولترا هم تغییری از لحاظ ظرفیت باتری نخواهد داشت و همچنان به همان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد. باتری پرظرفیتی که اگر با بهینه سازی های نرم افزاری همراه گردد می تواند در نگه داری شارژ عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد.

پرسش های مهم درباره باتری سری گلکسی S23

آیا سری گلکسی S23 از شارژ بی سیم پشتیبانی می نماید؟

بله. در سری گلکسی S23 پشتیبانی از شارژ بی سیم در هر سه مدل وجود دارد. سرعت شارژ گوشی در این حالت هم در مقایسه با نسل قبل تغییری نخواهد داشت و روی همان 15 وات باقی می ماند تا بدین ترتیب با شارژرهای بی سیم قبلی هم سازگار باشد.

آیا سری گلکسی S23 از فناوری شارژ معکوس پشتیبانی می نماید؟

بله. این قابلیت مثل بسیاری از گوشی های دیگر سامسونگ در سری گلکسی S23 هم وجود خواهد داشت تا بگردد به لطف آن سایر گجت های پوشیدنی نظیر بادز یا ساعت هوشمند را به وسیله قرار دادن روی پنل پشتی گوشی شارژ کرد.

برای سری گلکسی S23 از چه شارژری استفاده شده است؟

گوشی های نو سامسونگ مثل مدل کنونی به وسیله USB-C شارژ می شوند اما خود آداپتور را باید به صورت جداگانه خریداری کرد. در حال حاضر سامسونگ دو شارژر 25 و 45 واتی را در سبد محصولات خود دارد که سرعت نسبتا خوبی در شارژ گوشی های این شرکت دارند. گفته می گردد سرعت شارژر هر سه گوشی در مقایسه با قبل تغییری نخواهد داشت که این یعنی گلکسی S23 با همان شارژر 25 واتی و گلکسی S23 پلاس و اولترا هم با همان شارژر 45 واتی شارژ می شوند. از آن جایی که بین دو شارژر تفاوت معناداری هم با توجه به تست های اجرا شده وجود ندارد، کاربر برای اینکه از 0 تا 100 هر سه گوشی را شارژ کند به احتمال بسیار زیاد به بیش از 1 ساعت زمان احتیاج خواهد داشت.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "از باتری سری گلکسی S23 چه انتظاری داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از باتری سری گلکسی S23 چه انتظاری داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید