گلکسی A73؛ پیشرفته ترین گوشی سری A سامسونگ

به گزارش هاست لینوکس، شرکت سامسونگ تا به امروز گوشی های متعددی را در سری مالی Galaxy A روانه بازار نموده، اما اخیراً گزارشی به بیرون درز نموده که نشان می دهد این شرکت کره ای میخواهد گوشی جدیدی با نام Galaxy A73 5G را در نیمه دوم سال 2022 و به عنوان پیشرفته ترین گوشی سری گلکسی A روانه بازار کند که به صفحه نمایش بزرگ AMOLED و دوربین چهارگانه 108 مگاپیکسلی مجهز است.

گلکسی A73؛ پیشرفته ترین گوشی سری A سامسونگ

به گزارش هاست لینوکس، گفته می گردد شرکت سامسونگ برنامه ریزی نموده است که گوشی های مقرون به صرفه قیمت و میان رده سری Galaxy A را در سال 2022 با الگوی نامگذاری Ax3 روانه بازار کند که ما پیش از این به وسیله نام هایی همانند Galaxy A13 مقرون به صرفه قیمت، Galaxy A33 کمی گرانتر و Galaxy A53 میان رده، با آن آشنا شده بودیم. حالا یک نام نو به این لیست افزوده شده که Galaxy A73 5G نام دارد که یکی از پیشرفته ترین مدل های سری A خواهد بود. این تلفن همراه برای عرضه در سه ماهه دوم سال 2022 پیش بینی شده و گفته می گردد تنها در نسخه 5G راه اندازی خواهد شد.

اکنون براساس شایعات افشا شده نو، پرویزخان، گرافیست مطرح دنیای فناوری که او را با نام مستعار Technizo Concept می شناسیم، مجموعه ای از تصاویر سه بعدی سامسونگ A73 را با همکاری وبسایت فناوری LetsGoDigital ایجاد نموده است. روی هم رفته از نظر طراحی، این گوشی هوشمند میان رده بسیار شبیه به نسل قبلی خود خواهد بود، اما انتظار می رود که سامسونگ به روز رسانی های نوی را درنظر خواهد گرفت.

گلکسی A73 سامسونگ با نمایشگر نو

برای آغاز از قسمت جلوی دستگاه آغاز می کنیم که به احتمال زیاد به صفحه نمایش تخت AMOLED مجهز خواهد شد. احتمالاً این نمایشگر، یک صفحه نمایش 6.7 اینچی با وضوح +Full HD خواهد بود که از نرخ رفرش متغیر 90 تا 120 هرتز برخوردار است. سنسور اثر انگشت دستگاه نیز زیر نمایشگر قرار گرفته و دارای بدنه پلاستیکی با گواهی IP67 خواهد بود که گوشی را در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاوم می نماید. ماه گذشته، رسانه کره ای The Elec نیز گزارش داد که سامسونگ می خواهد مدل نو سری A را برای اولین بار به صفحه نمایش یک سازنده چینی مجهز کند. این به شرکت امکان می دهد در هزینه ها صرفه جویی کند که برای مقابله با رقابت فزاینده برند های چینی لازم است.

گفته می گردد سامسونگ از دو شرکت چینی CSOT و BOE برای ساخت یک پنل OLED درخواست همکاری نموده و هرکدام که برترین راهکار را ارائه دهد، اجازه خواهد داشت نمایشگر های A73 را فراوری کند. ناگفته نماند که شرکت چینی CSOT در حال حاضر نمایشگر های سامسونگ را برای سری گلکسی M را فراوری می نماید. گلکسی A73 5G به احتمال زیاد دوباره به دوربین سلفی پانچ حفره ای مجهز می گردد که در وسط قرار می گیرد. هنوز معین نیست که آیا سامسونگ دوباره دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی را انتخاب خواهد نمود یا این بار همانطور که در خصوص Galaxy S21 FE اتفاق خواهد افتاد، دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی را انتخاب خواهد نمود.

بعلاوه انتظار داریم بر خلاف گلکسی A72 که اسلات سیم کارت آن از بالا قابل دسترسی بود، گلکسی A73 اسلات سیم کارت را در پایین دریافت کند. دلیل این امر نیز حذف جک هدفون 3.5 میلی متری است که فضای لازم را برای این کار ایجاد می نماید. متأسفانه، این موضوع در خصوص گلکسی A53 و گلکسی A33 نیز صدق می نماید. علاوه بر این، در پایین یک اتصال USB نوع C، یک میکروفون و یک بلندگو قرار گرفته است و طبق معمول گوشی های هوشمند سامسونگ، کلید های تنظیم صدا و دکمه پاور نیز در سمت راست قرار می گیرند. سمت چپ نیز بدون دکمه ها و اتصالات باقی می ماند.

این دستگاه بر روی سیستم عامل اندروید 12 در ترکیب با رابط کاربری One UI 4 اجرا خواهد شد. سامسونگ مدل های سری A خود را با 3 سال به روز رسانی نرم افزار و 4 سال به روز رسانی امنیتی ارائه می دهد. در خصوص چیپست، سامسونگ A73، 5G ممکن است از Qualcomm Snapdragon 750G استفاده کند که در گلکسی A52 5G نیز استفاده می گردد. احتمالاً چندین نوع پیکربندی از جمله 6 و 8 گیگابایت رم در کنار 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی، برای گلکسی A73 درنظر گرفته می گردد.

گلکسی A73 با دوربین 108 مگاپیکسلی

مدتی پیش Garyeon Han، یک افشاگر مورد اعتماد، در توییتر گزارش داد که گلکسی A73 به سنسور تصویر 108 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. این اولین باری است که یک گوشی میان رده سامسونگ به چنین دوربینی با وضوح بالا مجهز می گردد. در حال حاضر تنها مدل های رده بالای این برند مانند گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی اس 21 اولترا به دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز هستند، اما به احتمال زیاد سامسونگ از سنسور متفاوتی برای A73 استفاده خواهد نمود. انتظار می رود سامسونگ از سنسور ISOCell HM2 برای این گوشی استفاده کند که یک سنسور نسبتا کوچک 1/1.52 اینچی با پیکسل های 0.7 میکرومتر است.

این سنسور نسل سوم دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ است که برای گوشی های هوشمند میان رده در نظر گرفته شده است. چندین برند دیگر مانند Xiaomi Redmi Note 10 Pro، Honor 50 و Motorola Edge 20 قبلاً از این سنسور تصویر سامسونگ استفاده نموده اند. به گزارش هاست لینوکس، به غیر از دوربین اصلی، هنوز اطلاعاتی از سه دوربین دیگر گلکسی A73 در دست نیست. برای ایده گرفتن، گلکسی A72 به یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی OIS، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض، یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی OIS و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی مجهز شده است، بنابراین دوربین های دیگر گلکسی A73 ممکن است از همین الگو پیروی نمایند. از آنجایی که A73 به یک صفحه نمایش بزرگ مجهز است، می توانید انتظار داشته باشید که با یک باتری با ظرفیت بالا جفت گردد، بنابراین، احتمالاً دوباره شاهد یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی خواهیم بود.

منبع: LetsGoDigital

ترجمه: مصطفی جرفی-هاست لینوکس

منبع: فرارو

به "گلکسی A73؛ پیشرفته ترین گوشی سری A سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی A73؛ پیشرفته ترین گوشی سری A سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید