کره شمالی یک موشک تازه ضدهوایی آزمایش کرد

به گزارش هاست لینوکس، کره شمالی در راستای افزایش قدرت بازدارندگی و همچنین افزایش اهرم فشار علیه آمریکا از آزمایش یک موشک ضدهوایی نو خبر داده است.

کره شمالی یک موشک تازه ضدهوایی آزمایش کرد

به گزارش گروه بین الملل هاست لینوکس، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داده که این کشور روز پنجشنبه یک موشک ضدهوایی نو آزمایش کرده است. این خبر درحالی منتشر شده که مذاکرات هسته ای میان آمریکا و کره شمالی به بن بست رسیده است.

این دومین آزمایش تسلیحاتی کره شمالی طی یک هفته اخیر و در پی پرتاب موشک فراصوت نو سه شنبه انجام شد. کره شمالی طی هفته های اخیر موشک بالستیک و کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته ای آزمایش کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از آکادمی علوم دفاعی که یک تولید کننده تسلیحات نظامی است اعلام کرده که این آزمایش با هدف تایید عملکرد پرتابگر موشک، رادار و تجهیزات فرماندهی جنگ اجرا شده است.

به گزارش این رسانه کره شمالی موشک مذکور دارای فن آوری های نوی است. به نظر رئیس کره شمالی در مراسم پرتاب این موشک حضور نداشته و به جای او یکی از اعضای مهم حزب کارگر در مراسم دیده شده است.

مخالفت های چین و روسیه در شورای امنیت سازمان ملل مانع از صدور بیانیه علیه آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی شد.

درخواست روز جمعه آمریکا برای تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت در پشت درب های بسته بدون نتیجه خاصی به انتها رسید.

درحالیکه تنش میان آمریکا و کره شمالی هر روز درحال افزایش است کیم جونگ اون رئیس کره شمالی پنجشنبه در اظهاراتی با رد پیشنهاد آمریکا برای مذاکره مستقیم، بر آمادگی پیونگ یانگ برای احیای تماس ها و مذاکره با سئول تاکید کرده است.

رئیس کره شمالی همچنین اضافه نمود: پیشنهاد آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط، در واقع چیزی جز بهانه ای برای پنهان کردن دیدگاه تغییرناپذیر خصمانه واشنگتن علیه کره شمالی نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کره شمالی یک موشک تازه ضدهوایی آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی یک موشک تازه ضدهوایی آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید