نکات کاربردی برای مسافرانی که زبان مقصد را بلد نیستند

به گزارش هاست لینوکس، 12 نکته کاربردی برای مقاصدی که زبانشان را نمی دانیم

در حالی که تفاوت زیادی بین سفر به فرانسه و ایتالیا که در آن پر است از تابلوهای انگلیسی و سفر به کشورهای دیگری ، مانند مراکش و کامبوج وجود دارد، اما این نکات همه جا به دردتان خواهد خورد، پس با خبرنگاران همراه باشید:

نکات کاربردی برای مسافرانی که زبان مقصد را بلد نیستند
  1. 10 کلمه اصلی و پایه را یاد بگیرید

شگفت زده می شوید؛ وقتی بدانید دانستن کلماتی مثل سلام و ممنون، بله، نه، لطفاً، خداحافظ، آیا انگلیسی صحبت می کنید؟ ، …کجاست؟ من گم شدم و یاری ، چقدر می تواند یاری نماینده باشد. (من عمدا دستشویی را در کلمات نیاوردم چون متوجه شدم همه جا معنی کلمه توالت را می فهمند.) اگر به جایی سفر کردید که این کلمات را به زبان آنها بلد نبودید، از اطلاعات و مسئولان هتل محل اقامتتان سوال کنید. اگر حتی فقط سلام و ممنون را یاد بگیرید نشان دهنده کوشش شما برای برقراری ارتباط است و مردم محلی از این توجه استقبال می نمایند.

  1. لبخند

لبخند در هر کشوری بسیار کاربردی است . (غیر از روسیه که لبخند زدن به غریبه ها مرسوم نیست.)

  1. با حرکات دست صحبت کنید

اشاره کردن، ادا در آوردن، هدایت کردن اغلب می تواند به شما در انتقال مفاهیم یاری کند. اگر فکر می کنید که غیر عمدی کسی را ناراحت کردید با حالت ناماسته (Namaste) : دست ها را روی هم قرار دهید، به صورتی که انگشتان به سمت بالا و نزدیک سینه تان قرار گیرد و کمی سرتان را خم کنید. این حالت معمولا نشانه احترام و عذرخواهی است.

  1. دفترچه یادداشت و اتوماتیک همراه داشته باشید

وقتی با حرکات دست نمی توانید منظورتان را برسانید، با کشیدن شکل می توانید این کار را بکنید. شما تصویر چیزی را که می خواهید می کشید و طرف مقابل می تواند نقشه یا اعداد را روی آن بنویسید.

  1. از اپلیکیشن های ترجمه بهره ببرید.

اپلیکیشن های زیادی وجود دارند ولی google translate app یک ناجی خوب است. دوربین اپلیکیشن را روی متن بگیرید (منو، علامت جاده ها،پلاک ها در موزه) تا این اپ به صورت اتوماتیک متن را ترجمه کند. این اپ قابلیت مکالمه هم دارد به این صورت که شما دو زبان (مبدا و مقصد) را انتخاب نموده و در میکروفن صحبت می کنید و اپ هر چه را می شنود به زبان دیگر ترجمه می نماید.

  1. برای رفتن از فرودگاه به هتل برنامه ریزی کنید

لحظه ای که به فرودگاه می رسید معمولاً بسیار آسیب پذیر هستید: خوابتان می آید، گیج هستید، چمدان هایتان شما را زمین گیر نموده اند و غریبه ها به سمت شما می آیند و می گویند : با من بیا. اگر با اتوبوس یا قطار به شهر می روید ، معمولاً در فرودگاه ها علائم انگلیسی یا علائم هدایت قابل تشخیص وجود دارند. اگر می خواهید با تاکسی بروید مخصوصا در کشورهایی مثل چین یا هند ، از هتل محل اقامت تان ماشین رزرو کنید تا شما را از فرودگاه به هتل ببرد.

  1. از آدم های مناسب آدرس بپرسید

اگر در خیابان دنبال کسی برای پرسیدن آدرس هستید ، معمولاً جوان هایی که لباس فرم پوشیده اند می توانند انگلیسی صحبت نمایند. می توانید از مسوولین هتل ها، رستوران ها و مغازه ها هم سوال کنید. من همواره از هتل ها سوال می کنم.

  1. کارت هتل خود را که به زبان محلی است همراه داشته باشید

از این طریق می توانید با نشان دادن کارت به راننده تاکسی یا افراد محلی راه برگشت خود به هتل را پیدا کنید.

  1. یک نقشه کاغذی به زبان محلی همراه داشته باشید

معمولاً در میز اطلاعات هتل ها این نقشه ها پیدا می گردد. از افرادی که آنجا هستند بخواهید که مقصدتان را بر روی نقشه تعیین نمایند. بسیاری از اوقات من در خیابان با سلام کردن به زبان محلی از کسی جهتم را روی نقشه می پرسم و آنها به خوبی هدایت ام می نمایند. چنانچه نقشه کاغذی ندارید.

  1. از کارمندان هتل بخواهید اسامی و آدرس ها را برایتان بنویسند

از آنها بخواهید اسامی و آدرس مقصد شما را به زبان محلی بنویسند، تا با نشان دادن به راننده تاکسی یا افراد محلی جهتتان را پیدا کنید.

  1. از دوربین تلفن همراه برای ثبت جهتتان بهره ببرید

از تلفن همراه برای عکاسی از تقاطع ها، ساختمان ها، تابلوها و چیزهای شاخصی که به پیدا کردن جهت بازگشت به وسیله عکس ها به شما یاری می نمایند بهره ببرید، مخصوصا وقتی نمیتوانید تابلوهای خیابان و یا اعداد را بخوانید. اگر از مترو استفاده می کنید در هنگام ورود از نقشه مترو عکس بگیرید تا در صورت لزوم از آن بهره ببرید.

  1. افرادی را پیدا کنید که کوشش می نمایند انگلیسی شان را با مکالمه با شما تقویت نمایند

اگر دنبال افرادی می شد که علاقه مند هستند با مکالمه با شما زبان انگلیسی شان را تقویت نمایند، یک راه فوق العاده، گشت زدن در خوابگاه های دانشجویی است. کتاب فروشی ها هم محل مناسبی برای پیدا کردن این افراد است.

منبع: الی گشت

به "نکات کاربردی برای مسافرانی که زبان مقصد را بلد نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کاربردی برای مسافرانی که زبان مقصد را بلد نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید