معرفی خواص روغن سیاه دانه برای مو

به گزارش هاست لینوکس، خواص روغن سیاه دانه برای موها شامل تقویت مو، مژه، ابرو، ریش و سبیل است. درمان تاسی و برطرف سفیدی و ریزش مو، از فواید سیاه دانه برای مو می باشد.

معرفی خواص روغن سیاه دانه برای مو

سرویس سلامت - سیاه دانه از خانواده آلالههاست که از دو هزار سال پیش تا به امروز در کشورهای خاور دور و میانه مورد استفاده قرار می گرفته است. خواص سیاه دانه گسترده بوده، بعضی خواص دارویی آن شامل درمان ناراحتیهای پوستی و تنفسی، پاکساری کبد و صفرا، رهایی از حساسیت و آلرژیهای فصلی، برطرف سنگ کلیه و مثانه، روماتیسم و بسیاری از موارد دیگر مفید میباشد.

سیاه دانه حاوی فسفر، آهن، فسفات، کربوهیدرات و... است و به عنوان یک ماده آنتی بیوتیک به شمار میآید که موجب نابودی ویروس ها، میکروب ها و باکتری ها می گردد و کاروتن موجود در سیاه دانه خواص ضد سرطانی دارد. سیاه دانه از دانههای روغنی محسوب شده و از آن یکی از بهترین روغنهای گیاهی استخراج میگردد، روغن این گیاه حاوی 60 درصد اسید چرب امگا 6 است که نقش اصلی در سلامت پوست و مو ایفا میکند. این اسید چرب برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت پیاز مو بسیار موثر است؛ همچنین روغن سیاه دانه در درمان آکنه، بهبود آرتروز و روماتیسم و التهاب لثهها مفید است و چنانچه مدتی است که از احساس خستگی مداوم شکایت دارید، حتما روغن سیاه دانه را به برنامه غذاییتان اضافه کنید.

در این مطلب به خواص روغن سیاه دانه برای مو و طرز تهیه این روغن و استفاده از آن برای سلامت مو میپردازیم.

خواص روغن سیاه دانه برای مو

روغن سیاه دانه، روغنی است که به راحتی به وسیله فشردهسازی دانههای این گیاه به دست میآید و در طب سنتی ایرانی، از این روغن در درمان بسیاری از بیماریها استفاده میشده است. یکی از مهمترین خواص این روغن تقویت مو سر و تقویت ابرو و مژه و برطرف سفیدی مو میباشد، همچنین روغن سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و فراوری انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو، تقویت کنندههای گیاهی برای مو، ابرو و مژه و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند: روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه میگردد و از استقبال عمومی فراوانی برخوردار است.

طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای مو و تقویت مژه و ابرو

برای تقویت موی سر میتوانید روغن سیاه دانه اصل و خالص را روزانه به موهای خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید، به این منظور حتما دقت گردد، روغن به پیاز مو برخورد کند. همچنین ضروری است بیشتر از مدت زمان دو ساعت روغن روی سر نماند و بعد از این مدت، حتما موها شسته و آبکشی شوند. استفاده موضعی از این روغن باعث تقویت پوست سر می گردد و موها را نرم و تقویت می نماید. این روغن برای تغذیه موهای شکننده، کدر، بی حالت و ضعیف، فوق العاده است.

برای جلوگیری از ریزش موها و رویاندن موهای ریخته شده، پودر سیاه دانه و حنا را در روغن سوسن مخلوط نموده و بر سر ضماد کنید. همچنین میتوانید، مخلوطی از کوبیده سیاه دانه را که عصاره گیاه شاهی به آن اضافه شده با یک قاشق مرباخوری سرکه و یک فنجان روغن زیتون، خوب مخلوط نموده و به عنوان یک تونیک تقویت کننده موی سر استفاده نمایید. از این تونیک به مدت یازده روز در شروع شب بر سر بمالید و پس از دو ساعت با آب گرم و شامپوی مناسب شستوشو دهید.

از خواص دیگر سیاه دانه برای مو، درمان سفیدی مو است، به این منظور سیاه دانه را نرم کنید و با آب گرم خمیر نموده و بر سر مالیده و و به آرامی ماساژ دهید و پس از دو ساعت سر را بشویید.

برای تقویت ریش صورت و سبیل میتوانید روغن سیاه دانه را به صورت خود زده و ماساژ دهید و بعد نیم ساعت بشویید.

چنانچه موم عسل را گداخته و با روغن گل سرخ و کمی حنا خمیر نموده و مقداری پودر سوخته سیاه دانه را به آن بیفزایید و بر سر ببندید مانع ریختن موی سر شده و در صورت مصرف مداوم موجب رویش مجدد موها میگردد.

منبع: setare.com

به "معرفی خواص روغن سیاه دانه برای مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی خواص روغن سیاه دانه برای مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید