دانه های چربی زیر چشم را اینطوری برطرف کنید!

به گزارش هاست لینوکس، بلاگ کرفس/ از بین بردن چربی زیر چشم به نظر کار سختی می آید. به چربی هایی که در زیر چشم تجمع می نماید، در اصطلاح علمی سیرنگوما گفته می گردد. این جوش های ریز اغلب به رنگ سفید هستند و وجود آن ها کمی آزاردهنده است. با این حال برای از بین بردن چربی زیر چشم می توانید از روش های خانگی بهره ببرید. در صورت درمان نشده به پزشک مراجعه نموده و با روش لیزر آن را رفع کنید.

دانه های چربی زیر چشم را اینطوری برطرف کنید!

درمان دانه های چربی زیر چشم در طب سنتی

برای درمان سیرنگوما زیر چشم بهترین و اولین کاری که باید بکنید، بخور دادن صورت است. اگر در منزل دستگاه بخور دارید که می توانید از آن بهره ببرید. در غیر این صورت یک کتری را پر از آب نموده و بعد به جوش آمدن با فاصله صورت را روی بخار لوله کتری قرار دهید. برای 10 دقیقه این کار را انجام دهید تا بخار کتری مستقیماً وارد منافذ پوست گردد.

در مرحله بعد از درمان گیاهی دانه های چربی زیر چشم باید از مواد گیاهی بهره ببرید. این همان کاریست که در ادامه به آن می پردازیم.

استفاده از سرکه سیب و آبلیمو

یکی از رو ش های درمان خانگی دانه های سفید زیر چشم استفاده از سرکه سیب و آبلیموی طبیعی است. برای این کار یک قاشق آبلیمو را با یک قاشق سرکه ترکیب کنید. سپس به آن مقدار کمی شکر، سفیده تخم مرغ و نصف قاشق مرباخوری عسل بزنید. این ترکیب را خوب هم بزنید تا شکل خمیر گردد.

حالا این خمیر را زیر چشم بگذارد و بعد از 20 دقیقه بشویید. شما می توانید آبلیمو و سرکه سیب را نیز به تنهایی با هم مخلوط نموده و به پنبه آغشته کنید. حالا پنبه را زیر چشم بزنید و بعد 20 دقیقه زیر چشم خود را بشویید. این کار را هر شب قبل از قبل انجام دهید و یک گاز استریل روی آن بگذارد.

از بین بردن چربی زیر چشم با روغن های گیاهی

یکی دیگر از روش های درمان سیرنگوما زیر چشم استفاده از روغن های گیاهی است. روغن کرچک خاصیت ضدباکتریایی دارد. همچنین به نرم کردن دانه های سفید زیر چشم یاری می نماید. روغن نارگیل هم همین خاصیت را دارد. البته باید روغن گیاهی تصفیه شده و از نوع طبیعی باشد. هر شب به انداز 2 قطره از روغن های گیاهی را زیر چشم بزنید و با نوک انگشت به آرامی ماساژ دهید.

ترکیب آبلیمو و روغن گیاهی

یکی دیگر از روش های درمان گیاهی دانه های چربی زیر چشم ترکیبی از آبلیمو و روغن گیاهی است. برای این کار نصف یک لیمو ترش تازه را آب بگیرید. 2 قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک داخل آن بریزید. این ترکیب را خوب مخلوط کنید و بعد روی دانه های سفید چربی در زیر چشم بگذارد. به مدت 20 دقیقه آن را مالش دهید و بعد بشویید.

استفاده از ماست و سفیده تخم مرغ

یک درمان خانگی دانه های سفید زیر چشم استفاده از ترکیب ماست و سفیده تخم مرغ است. برای این کار یک قاشق غذاخوری ماست را با نصف سفیده یک تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق چایخوری روغن کرچک ترکیب کنید. این ترکیب را خوب هم بزنید تا یکدست گردد. حالا آن را به مدت 20 دقیقه در زیر چشم قرار دهید و بعد بشویید.

درمان جوش سفید روی پلک چشم با گریپ فروت

گریپ فروت میوه ای سرشار از فلاوانوئید و ویتامین E است. این دو ماده معدنی به بهبود شرایط پوست یاری زیادی می نمایند. شما می توانید آب گریپ فروت را بگیرید و با چند قطره روغن کرچک ترکیب کنید. در زمان شب این ترکیب را با یاری پنبه به زیر چشم بزنید. این کار را برای مدت 2 هفته هر شب تکرار کنید.

رژیم غذایی برای درمان چربی زیرچشم

یکی از روش ها برای درمان گیاهی دانه های چربی زیر چشم حذف غذاهای پرکالری است. یکی از دلایلی که باعث ایجاد دانه های سفید در زیر چشم می گردد، مصرف غذاهای چرب و قندی است. وقتی کبد چرب گردد و یا کلسترول خون بالا رود، در زیر چشم این دانه های سفید رنگ ایجاد می شوند.

بهترین راه برای درمان سیرنگوما زیر چشم خودداری از خوردن غذاهای پرکالری است. در عوض می توانید میوه، سبزیجات، غذاهای حاوی ویتامین A و D بیشتری را مصرف کنید. به جای روغن های جامد اشباع شده به سراغ روغن زیتون و روغن نارگیل بروید.

استفاده از ژله آلوئه ورا

یکی دیگر از راه های از بین بردن چربی زیر چشم استفاده از ژله آلوئه ورا است. این گیاه به قدری بر روی پوست تاثیر مثبت می گذارد که اگر بدانید همین حالا آن را استفاده می کنید. برای درمان سیرنگوما زیر چشم کافیست ژله تازه آن را در زیر چشم بزنید. این کار را هر شب تکرار نموده و با نوک انگشت به آرامی ماساژ دهید. تا جایی که ژله روی پوست خشک گردد.

استفاده از آب آناناس

از دیگر روش های کاربردی برای درمان گیاهی دانه های چربی زیر چشم مصرف آب آناناس است. همچنین می توانید به طور مستقیم آب آن را به زیر چشم بزنید و اجازه دهید خودش خشک گردد. این کار را در زمان خواب شبانه انجام دهید و روز بعد صورت را بشویید تا از آن نتیجه بگیرد.

منبع: همگردی

به "دانه های چربی زیر چشم را اینطوری برطرف کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانه های چربی زیر چشم را اینطوری برطرف کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید