ماسک برای بچه ها زیر 2 سال ممنوع

به گزارش هاست لینوکس، استفاده از ماسک برای بچه ها زیر دو سال ممنوع است زیرا باعث اختلال در تنفس آنها می شود و بهترین راه حل برای محافظت خردسالان در برابر کرونا، نگهداری آنها در خانه است.

ماسک برای بچه ها زیر 2 سال ممنوع

به گزارش گروه رسانه های هاست لینوکس، متخصص بیماریهای عفونی روز دوشنبه افزود: از بچه ها به عنوان عامل انتقال خاموش کرونا یاد می شود زیرا ممکن است بدون هیچ علائمی فقط ناقل ویروس باشد و باید آنها تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند و از منزل خارج نشوند.

وی شرح داد: بچه ها بالای دو سال باید در صورت خارج از منزل، ماسک بزنند و والدین وظیفه دارند با آنها در مورد علت استفاده از ماسک و کرونا متناسب با روحیه بچه ها صحبت کنند.

مردانی ادامه داد: اکنون ابتلای بچه ها به کرونا رو به افزایش است بویژه در بچه ها که والدین با مشاهده علایم

یاد شده نباید به بیمار آنتی بیوتیک بدهند بلکه باید به پزشک مراجعه کرده و وی نیز سریعا دستور تست کرونا را تجویز کند.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه هنوز این تصور غلط که بچه ها کرونا نمی گیرند در جامعه وجود دارد، شرح داد: والدین بچه ها را به مکانهای عمومی برده و هشدارهای بهداشتی را جدی نمی گیرند از آنها می خواهیم تا حد امکان بچه ها خانه بمانند.

مردانی با بیان اینکه نشانه های ابتلا به کرونا در بچه ها همراه با علایم گوارشی است، گفت: بی اشتهایی همراه با تهوع و استفراغ در بچه ها بیشتر مشاهده می شود و بسیاری از خانواده ها نمی دانند که این علائم نشانه کروناست و این موضوع می تواند مشکل ساز شود.

منبع : ایرنا

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ماسک برای بچه ها زیر 2 سال ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک برای بچه ها زیر 2 سال ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید