امکان افزایش انتقال ویروس طی خرداد و تیر در آذربایجان شرقی

به گزارش هاست لینوکس، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید نمود: بر اساس اطلاعات به دست آمده از فناوری اطلاعات، روزانه حدود 40 هزار مهمان وارد آذربایجان شرقی می شوند و این نشان می دهد که امکان افزایش انتقال ویروس طی ماه جاری و آینده در استان وجود دارد.

امکان افزایش انتقال ویروس طی خرداد و تیر در آذربایجان شرقی

محمد حسین صومی یکشنبه شب در گفت و گوی خبری در مورد اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت در مورد شرایط کرونا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: قضاوت دکتر جهانپور بر اساس نمونه های مثبت ارسالی ما به تهران است.

وی اضافه نمود: در هفته گذشته حدود 1000 مورد و در طول دو هفته گذشته 2000 مورد جدید کرونا در استان شناسایی شده است.

وی اضافه نمود: هر روز حدود 160 مورد جدید مثبت شناسایی می گردد.

وی با بیان این که سفید بودن یک منطقه به تعداد فوتی و بستری ها بستگی دارد، اظهار کرد: با وجود اینکه هر روز 80 الی 100 نفر بستری در بخش هایمان داریم، اما تعداد فوتی ها و بستری ها نسبت به چهار هفته گذشته کم تر شده است.

به گزارش هاست لینوکس، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام نمود: هم اکنون 458 نفر در بخش های بیمارستان های استان بستری هستند، در حالی که تعداد بستری ها یک ماه قبل 800 نفر بود.

وی اعلام نمود: شرایط استان از نظر فوتی و بستری رو به بهبودی بوده و حتی مناطق کم خطر و سفید نیز در استان بیشتر است.

وی متذکر شد: هر فرد مثبت می تواند یک الی سه نفر را آلوده کند، از این رو امکان افزایش آمار وجود دارد.

وی تاکید نمود: اصلا کرونا را سهل نگیریم، حدود 3000 نفر به مبتلایان به کرونا خدمات ارایه می دهند، تحمل لباس های کادر درمان به مدت 24 ساعت یا کم تر واقعا سخت است.

صومی گفت: حدود 10 هزار نفر در زمینه شناسایی مبتلایان به کرونا در استان فعالیت دارند و 500 الی 600 هزار تومان برای هر آزمایش هزینه می گردد و تا کنون بیش از 20 میلیارد تومان فقط برای آزمایشات هزینه صرف شده است.

وی با بیان اینکه شرایط آذربایجان شرقی از نظر مدیریت بیماری کرونا خوب است، اظهار کرد: شناسایی روزانه متوسط 160 نفر مورد جدید نشان می دهد که هر روز امکان انتقال بیماری وجود دارد و مردم نکات بهداشتی را رعایت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "امکان افزایش انتقال ویروس طی خرداد و تیر در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان افزایش انتقال ویروس طی خرداد و تیر در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید