خبرنگاران کارگران بیکار شده دماوندی از کرونا در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کنند

به گزارش هاست لینوکس، تهران - خبرنگاران - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند گفت: با توجه به راه اندازی سامانه ثبت بیمه بیکاری کارگران، افرادی که در پی شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده اند، می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

خبرنگاران کارگران بیکار شده دماوندی از کرونا در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کنند

جعفر میرزاملکی روز سه شنبه در گفت و گو با هاست لینوکس با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در ارائه خدمات به متقاضیان بیمه بیکاری در شهرستان، افراد با مراجعه به سایت Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام کرده و از مزایای بیمه بیکاری بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه در پی شیوع کرونا در کشور و به تبع آن در شهرستان دماوند برخی مشاغل و کارگران مشمول قانون کار شغل خود را از دست داده اند که می توانند از حمایت بیمه بیکاری بهره مند شوند.

این مقام مسئول شرح داد: تا به امروز در سطح شهرستان یک رستوران با 15 نیرو و یک مجموعه استخر و تالار پذیرایی با 10نیرو جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری مراجعه نمودند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دماوند تاکید کرد: سامانه الکترونیکی ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کاریابی های غیردولتی و همچنین حذف مراحل حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه طراحی شده است.

میرزاملکی گفت: پس از اخذ درخواست متقاضیان واجد شرایط در سامانه، نسبت به بررسی غیرحضوری آنان اقدام شده و بدون نیاز به روال معمول و طرح موضوع در کمیته های مربوطه اقدام و نسبت به ارسال لیست مشمولان به شعبه تامین اجتماعی شهرستان جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری اقدام خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار، تا به امروز 41هزار و 495 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، 2هزار و 757 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و 13هزار و 911 نفر نیز بهبود یافته اند.

شهرستان دماوند با بیش از یکصد هزار نفر جمعیت در 45 کیومتری شهر تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کارگران بیکار شده دماوندی از کرونا در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارگران بیکار شده دماوندی از کرونا در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید