خبرنگاران بیش از 26 هزار مسافر در کردستان جابجا شدند

به گزارش هاست لینوکس، سنندج - خبرنگاران - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: نوروز سال جاری 26 هزار و 617 نفر در ناوگان حمل مسافری این استان جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه خود از 73 درصد کاهش برخوردار است.

خبرنگاران بیش از 26 هزار مسافر در کردستان جابجا شدند

سید عبدالرحمن حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار هاست لینوکس گفت: امسال از یک تا پانزدهم فروردین امسال به علت گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور سفرهای نوروزی در تمام نقاط لغو شد که این فرایند موجب کاهش 73 درصدی جابجایی مسافران شده است.

وی اضافه نمود: در این مدت پنج هزار و 352 سرویس سفر اجرا شده که به نسبت به مدت مشابه خود از کاهش 62 درصدی برخوردار است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: در این مدت پنج هزار و 119 مورد بارنامه در استان صادر شده که در نتیجه ان 81 هزار تن کالا حمل شده است.

وی گفت: در این مدت تعداد صدوره بارنامه ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 43 درصد و از لحاظ میزان کالای حمل شده نیز 73 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: عمده کالاهای حمل شده در این امسال مربوط به کالاهای اساسی است.

استان کردستان درای یک پایانه بار در شهر سنندج و یک پایانه سیمان در شهرستان بیجار و 70 شرکت و موسسه حمل و نقل کالاست، تعداد ناوگان بار طبق آمار ثبتی دارندگان کارت هوشمند پنج هزار و 608 دستگاه و تعداد رانندگان بار آن نیز یک هزار و 123 نفر است.

این استان دارای 12 پایانه مسافری شامل سنندج، بیجار، قروه و دیواندره هر کدام 2 پایانه و شهرستان های مریوان، دهگلان، کامیاران و سقز هر کدام یک مورد است.

در این استان 26 شرکت حمل و نقل مسافر، 12 شرکت و موسسه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی و 12 شرکت سواری به همراه 67 موسسات و نمایندگی شعبه وجود دارد که ناوگان مسافری آن یک هزار و 937 و چهار هزار و 68 راننده مسافر است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیش از 26 هزار مسافر در کردستان جابجا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 26 هزار مسافر در کردستان جابجا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید