خاک خوردن سامانه جامع گارانتی به دلیل فقدان اطلاع رسانی عمومی

به گزارش هاست لینوکس، سرپرست اداره کل نظارت و خدمات سازمان حمایت گفت: علی رغم اینکه یک سال از راه اندازی سامانه جامع گارانتی می گذرد اما هنوز بسیاری از مصرف کنندگان از کارکردهای آن اطلاع ندارند و سازمان حمایت اطلاع رسانی مناسبی را در این زمینه انجام نداده است.

خاک خوردن سامانه جامع گارانتی به دلیل فقدان اطلاع رسانی عمومی

به گزارش هاست لینوکس، حسین مولا خواه سرپرست اداره کل نظارت و خدمات سازمان حمایت از حقوق مصرف نمایندگان گفت: سال گذشته سامانه جامع گارانتی آغاز به کار کرد و طبق دستور سازمان حمایت از مصرف نمایندگان، بصورت مکتوب با ثبت نام و تشکیل پرونده در سامانه جامع گارانتی از 17 تیرماه 1399 برای واردنمایندگان و فراوری نمایندگان اجباری شد. مصرف نمایندگان هم بصورت مکتوب شکایات خود را ارسال می کردند و هم اکنون سامانه جامع گارانتی با آدرس https://irangs.ir و کد دستوری 77774# در دسترس عموم مردم برای تشخیص اصالت گارانتی قرار گرفته است که حدوا 69 کالای مصرفی بادوام را شامل می گردد.

وی اضافه نمود: متاسفانه اطلاع رسانی جامعی از این سایت نشده که با مراجعه به سایت و دادن کد رهیگیری با مراجعه به سامانه جامع گارانتی می توان از اطلاعات مربوط به کالا، نظیر مدل، برند، مرجع سازنده، شرکت گارانتی نماینده، نحوه فعالسازی گارانتی، توضیح کالا، تاریخ آغاز گارانتی، تاریخ اعتبار گارانتی، مدت گارانتی و شناسه کالا اطلاع یافت و صحت و اعتبار کارت گارانتی حقیقی و غیرتقلبی در اختیار مصرف نمایندگان قرار می گیرد البته مصرف نمایندگان قبل از مراجعه می توانند برند و شرکت و کالای مصرفی خود را استعلام و در صورت صحت آن اقدام به خرید نمایند.

وی در خاتمه اضافه نمود: در غیر سامانه همچنان شماره 124 سازمان حمایت جوابگو است و همچنین کاربران این سامانه به دو گروه مصرف نمایندگان و شرکت های گارانتی نماینده تقسیم می شوند. این شرکت ها با ثبت شناسنامه گارانتی محصولاتی که تحت پوشش خود قرار دارند به نوعی باعث می شوند مصرف نمایندگان از اصالت و اعتبار گارانتی کالای خریداری شده خویش آگاهی پیدا نمایند.

مردم می توانند با مراجعه به صفحه نخست سامانه گارانتی و یا با ورود به کارتابل اختصاصی خویش، با درج شناسه رهگیری مندرج بر روی کالا، از اصالت گارانتی خود اطمینان یابند.

شناسه رهگیری شناسه ای 13 رقمی به منظور منحصربه فرد نمودن هر واحد کالاست که به کلیه کالاهای دارای بسته بندی با ابعاد معین اختصاص می یابد. اخذ و نصب شناسه رهگیری بر روی بسته بندی، بدنه کالا و کارت گارانتی آن در گروه لوازم خانگی و برقی و تلفن همراه و تبلت الزامی شده است. گفتنی است که در گروه تلفن همراه و تبلت، شناسه رهگیری در واقع همان IMEI دستگاه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خاک خوردن سامانه جامع گارانتی به دلیل فقدان اطلاع رسانی عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاک خوردن سامانه جامع گارانتی به دلیل فقدان اطلاع رسانی عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید