جزییات طراحی آیفون 12 پرو مکس فاش شد

به گزارش هاست لینوکس، خانواده آیفون 12 از جمله مورد انتظارترین گوشی های سال 2020 محسوب می شوند و با وجود اینکه قرار است در انتهای تابستان معرفی شوند، حالا به لطف یکی از افشاگران می توانیم به جزییات زیادی در رابطه با طراحی عظیم ترین عضو این خانواده یعنی آیفون 12 پرو مکس بپردازیم.

جزییات طراحی آیفون 12 پرو مکس فاش شد

این گوشی بر اساس گزارش های مختلف و البته این اطلاعات جدید، از نمایشگر 6.7 اینچی بهره می برد و این یعنی نمایشگر آن 0.2 اینچ عظیم تر از نسل قبلی خود محسوب می گردد. بر اساس فایل های CAD فاش شده، به نظر می رسد آیفون 12 پرو مکس مبتنی بر اندازه 160.84 در 78.09 در 7.39 میلی متری است و در کل در مقایسه با به نسل قبلی شاهد گوشی بلندقدتر و اندکی عریض تر هستیم.

اپل برای اینکه از افزایش بیش از حد اندازه بدنه گوشی جلوگیری کند، دو رویکرد مهم اتخاذ نموده است. اول از همه به جای لبه های خمیده باید انتظار لبه های تخت داشته باشیم و همچنین در این گوشی های جدید حاشیه های اطراف نمایشگر به طور قابل توجهی کمتر شده اند که منجر به افزایش جذابیت طراحی می گردد. در ادامه می توانید طرح های منتشر شده مربوط به مقایسه بدنه آیفون 12 پرو مکس و نسل قبلی را مشاهده کنید.

روی هم رفته، ضخامت حاشیه های نمایشگر آیفون 11 پرو مکس 2.52 میلی متر است ولی در نسل جدید با حاشیه های 1.55 میلی متری روبرو خواهیم شد. این یعنی اپل پیروز شده تقریبا 2 میلی متر از حاشیه های موردنظر را کاهش دهد.

بهره گیری از بریدگی نمایشگر کوچک تر

در کنار کاهش ضخامت حاشیه ها، اپل بالاخره تصمیم گرفته عرض این بریدگی را به طور قابل توجهی کاهش دهد. برای مقایسه، باید بگوییم که این بریدگی در مقایسه با وان پلاس 6 اندکی عظیم تر به حساب می آید. از طرفی دیگر، بر اساس گزارش های مختلف اپل مشغول آنالیز دو طراحی برای بریدگی است و در طراحی دوم، عرض بریدگی فعلی حفظ شده ولی خمیدگی آن افزایش پیدا نموده و بلندی آن کمتر می گردد.

تعبیه سیستم دوربین پیشرفته تر

از دیگر جزییات مربوط به طراحی باید به اعمال تغییرات در ماژول دوربین اشاره کنیم. پنل پشتی این گوشی کاملا تخت خواهد بود و فقط در لبه های آن برای خوش دست تر کردن بدنه، خمیدگی اندکی دیده می گردد. عرض ماژول دوربین هم از 26.87 میلی متر نسل فعلی به 31.75 میلی متر می رسد و در کنار دوربین سه گانه یک اسکنر LiDAR هم تعبیه می گردد.

در کنار این موارد، باید بگوییم که ظاهرا اندازه خود دوربین ها هم افزایش یافته که البته فعلا میزان این افزایش معین نیست. افزایش اندازه دوربین نشان می دهد که احتمالا با سنسورهای عظیم تر و در نتیجه کیفیت بهتری سروکار داریم. ضمناً فلش این ماژول هم در مرکز آن تعبیه شده است.

فقدان پورت USB-C

همانطور که گفتیم، آیفون 12 پرو مکس از لبه های تخت بهره می برد و طراحی دکمه میوت و پاور تفاوتی با نسل قبلی ندارد. نوارهای آنتن عرض 1.83 میلی متری پیدا نموده اند که در مقایسه با نوارهای 1 میلی متری نسل قبلی با افزایش قابل توجهی روبرو خواهیم شد. با توجه به اینکه این گوشی از اینترنت 5G پشتیبانی می نماید، چنین افزایش اندازه ای برای نوارهای آنتن طبیعی است و برای تمام اعضای خانواده آیفون 12 باید انتظار چنین معینه ای را داشته باشیم. با وجود اینکه شایعات پراکنده ای در خصوص تعبیه پورت USB-C در آیفون های جدید منتشر شده، ولی به نظر می رسد بار دیگر با پورت لایتنینگ سروکار داریم.

تاریخ معرفی و عرضه

آیفون 12 پرو مکس در کنار اعضای دیگر خانواده آیفون 12 در ماه سپتامبر معرفی می گردد ولی به دلیل مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا برای خطوط فراوری ایجاد نموده، به احتمال زیاد در ماه اکتبر یا نوامبر باید انتظار عرضه این گوشی ها را داشته باشیم.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "جزییات طراحی آیفون 12 پرو مکس فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات طراحی آیفون 12 پرو مکس فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید