به امید عبور از 6

به گزارش هاست لینوکس، هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران از امروز با برگزاری چهار ملاقات استارت می خورد که در حساس ترین بازی تیم های رده دوم و سومی سپاهان و گل گهر سیرجان به مصاف یکدیگر می روند. البته همین امروز پرسپولیس صدرنشین نیز بازی دارد که ناگفته پیداست با توجه به حساسیت های موجود در صدر جدول، این بازی اهمیتی دوچندان پیدا می نماید.

به امید عبور از 6

با این حال، نکته ای که می تواند رقابت های این هفته را کمی مجذوب کننده تر کند، مربوط به کورس عنوان آقای گلی در این لیگ است. عنوانی که دارنده های کنونی اش آمار بسیار ضعیفی دارند و از سوی دیگر قریب به سه ماه است دست نخورده به جای مانده است. ماجرا از این قرار است که محمد عباس زاده و سپس یورگن لوکادیا با شش گل زده در اواخر نیم فصل نخست به این عنوان رسیدند، ولی بعد از آن و نزدیک به سه ماه است هنوز این تعداد گل اضافه نشده.

نکته عجیب در این بین این است که این دو بازیکن هم مدت هاست بازی ننموده اند؛ اولی که مصدومیت فرصت افزایش گل را از او ربود و دومی هم که حالا هفته ها می گردد از ایران رفته و قراردادش را به صورت یک طرفه با پرسپولیس فسخ نموده است. تنها اتفاق مهم در این بین مربوط به حضور رضا اسدی، مدافع - هافبک سابق و مهاجم کنونی باشگاه تراکتور است که با ثبت هت تریک در ملاقات قبلی، خودش را به این جمع اضافه نموده و توانسته شش گله گردد. به این ترتیب، بعد از 17 هفته، لیگ برتر ایران سه آقای گل مشترک دارد که عدد پایین و میانگین 0.3 گل زده در هر بازی را دارند. در این بین نباید فراموش کرد که هم عباس زاده و هم رضا اسدی در یک ملاقات هت تریک نموده و نصف گل هایشان را در یک روز زده اند.

با این حال، تغییر آهسته ای که در هفته های گذشته رقم خورده مربوط به نزدیک شدن سایر بازیکنان شاغل در لیگ برتر به آقای گل های کنونی است. بعد از این سه نفر که شش گله هستند، سه بازیکن پنج گله دیگر هم در جدول گل زنان دیده می شوند که هر آن امکان دارد باعث تغییرات در این رده بندی شوند؛ حامد شیری کاپیتان نساجی، محمد محبی وینگر استقلال و محمدرضا آزادی مهاجم آلومینیوم اراک.

با توجه به اینکه فاصله اندکی بین این شش نفر وجود دارد، البته با احتساب خروج لوکادیا از لیگ برتر، بین این پنج نفر می توان انتظار داشت که بعد از قریب به سه ماه بالاخره عدد شش که مربوط به برترین گل زن فعلی است، پاک گردد و عددی تازه به خود ببیند. گو اینکه حساسیت های بازی های این هفته به گونه ای است که شاید تمامی این چهره ها فرصت یکسانی نداشته باشند. مثلا تراکتور که دو بازیکن برای آقای گلی دارد، بازی دشواری با فولاد دارد که سخت گل می خورد و مدت هاست دروازه اش را بسته نگه داشته است. از سوی دیگر محمدرضا آزادی هم باید مقابل پرسپولیس به میدان برود که ناگفته معین است کار دشواری دارد. در این بین شاید برترین فرصت پیش روی محمد محبی باشد تا در صورتی که مصدومیت امانش دهد، بتواند در این هفته به میدان برود و به شمار گل های زده اش بیفزاید. ضمن اینکه با توجه به پنالتی زن بودن اول حامد شیری در نساجی می توان برای او هم بخت خوبی برای افزایش شمار گل های زده اش تصور کرد.

به هر روی، به غیر از این مسئله، همین امروز قرار است چهار بازی در لیگ برتر برگزار گردد که سه بازی اهمیت زیادی دارد. پرسپولیس که هفته گذشته مقابل فولاد دومین شکست این فصل را تجربه نموده، باید به مصاف آلومینیوم رده هفتمی برود. واضح است که با توجه به فاصله دو امتیازی سپاهان با پرسپولیس، شاگردان یحیی گل محمدی فرصتی برای حساب و کتاب ندارند و بدیهی است که اگر بخواهند همچنان به تنهایی صدرنشین باشند، باید با کسب سه امتیاز از زمین خارج شوند. تراکتور متحول شده و فولاد جان گرفته هم دیگر بازی حساس امروز است. این دو رفته رفته خودشان را به بالای جدول رسانده اند و هر دو هم در هفته گذشته برد شیرینی به دست آورده اند. جدال جواد نکونام با پاکو خمز می تواند یکی دیگر از تقابل های مجذوب کننده لیگ گردد.

با وجود این دو بازی، ولی مهم ترین بازی روز و البته مهم ترین بازی هفته هجدهم مربوط به تقابل تیم های سپاهان و گل گهر سیرجان است که قرار است در اصفهان برگزار گردد. امیر قلعه نویی و سپاهان، این دو نام پرآوازه، سال ها در کنار هم قرار می گرفتند، اما حالا در نقطه مقابل هم قرار دارند. قلعه نویی در نقش سرمربی گل گهر سیرجان به اصفهان سفر می نماید و کوشش پرافتخارترین سرمربی لیگ این است که بتواند تیم سابق خود را شکست بدهد تا بتواند به رتبه دوم جدول برسد و در صورت لغزش احتمالی پرسپولیس در خانه، بتواند فاصله اش را با صدر جدول کاهش دهد. طلایی پوشان اصفهانی هم در حضور طرفداران خود در خانه انگیزه متفاوتی دارند؛ شاگردان ژوزه مورایس بعد از ناکامی در بازی رفت و رضایت دادن به تساوی 2-2، در استادیوم نقش دنیا اصفهان، در پی آن هستند تا گل گهر را شکست بدهند تا در صورت متوقف شدن پرسپولیس یا شکست سرخ پوشان مرکز برابر آلومینیوم، بتوانند بازگشت به صدر جدول را جشن بگیرند. سپاهان و گل گهر هر دو تیم در کورس قهرمانی هستند و از سال گذشته قانون ابتدا محاسبه تفاضل گل در صورت امتیاز برابر هم تغییر نموده؛ یعنی در شرایطی که در هفته پایانی دو تیم در کورس قهرمانی حضور داشته باشند و امتیازات شان برابر باشد، ابتدا نتایج بازی رودررو محاسبه می گردد و به همین دلیل، برد در مسابقه امروز می تواند برای دو تیم بسیار حائز اهمیت باشد.

منبع: فرارو

به "به امید عبور از 6" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به امید عبور از 6"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید