آیا گوشی تغییر رنگ دهنده ویوو آغاز یک انقلاب برای خداحافظی با گوشی های تک رنگ است؟

به گزارش هاست لینوکس، یکی از آرزوهای عظیم کاربران، داشتن گوشی هایی با بدنه های رنگارنگ است.

آیا گوشی تغییر رنگ دهنده ویوو آغاز یک انقلاب برای خداحافظی با گوشی های تک رنگ است؟

بدنه یک گوشی هر چقدر زیبا و دلنشین باشد و در زمان خرید آن، عاشق این رنگ باشید؛ پس از مدتی رنگ ثابت بدنه پشتی شما را خسته می نماید و سراغ کاورهای رنگی می روید.

کوشش های زیادی از سوی سازنده های گوشی های تلفن همراه در سال های اخیر شاهد بودیم تا تنوع بیشتری به رنگ بدنه پشتی گوشی بدهند. رنگ های گرادیانی یک نتیجه این کوشش ها است که در نور خورشید، طیف های مختلفی از رنگ را به نمایش می گذارند.

استفاده از طلای عیار 24 در پنل پشتی گوشی از دیگر ابتکاراتی است که بعضی سازنده های اسمارت فون برای تنوع بخشی به رنگ های گوشی رو کردند.

حالا، باز هم یک برند چینی از ایده ای خلاقانه ای و مفهومی برای گوشی های تلفن همراه رونمایی نموده است که احتمالا در چند سال آینده به یک جریان اصلی بازار اسمارت فون ها تبدیل می گردد.

شرکت ویوو با انتشار ویدئویی از فناوری و ساخت پنل گوشی با توانایی تغییر رنگ پرده برداری کرد. آن طور که ویوو در این ویدئو می گوید؛ از فناوری الکتروکرومیسم در بدنه این گوشی مفهومی استفاده شده است. گفته می گردد احتمالا این گوشی Vivo S7 5G است.

مهم تر از تغییر رنگ بدنه پشتی گوشی ویوو؛ ادعای عظیم این شرکت برای شخصی سازی این رنگ ها است به طوری که هر فردی می تواند هر رنگی که دلخواه اش را بسازد.

فناوری الکتروکرومیسم به بدنه شیشه ولتاژی می دهد تا کدر یا روشن گردد. شیشه های الکتروکروماتیک اختراع تازه ای نیستند و سال های گذشته در پنجره های هوشمند خودروها و ساختمان ها استفاده شدند ولی به کارگیری آن ها در بدنه پشتی یک گوشی جالب است.

خداحافظی با بدنه های گوشی تک رنگ؟

آن طور که مهندس شرکت ویوو در ویدئو منتشر شده شرح می دهد؛ بدنه گوشی S7 از دو ورقه شیشه و دو ورقه الکترود شفاف تشکیل شده است. این الکترودها روی هم قرار گرفته و در بین آن ها فیلم الکتروکروماتیک نصب شده است.

رسانای یونی و فیلم مخزنی یونی نیز به این ورقه های شیشه ای و الکترودی افزوده شدند تا وقتی یک ولتاژ پایین به آن ها اعمال می گردد؛ با تغییر پایداری یون ها، نور ساطع شده عوض گردد. انعکاس و خم شدن نورها در هنگام عبور از فیلم EC می تواند جلوه های رنگی بسازد.

شاید نگران مصرف باتری در این گوشی به خاطر تغییر رنگ بدنه پشتی باشید ولی ویوو می گوید این فناوری بسیار کم مصرف است و باعث کاهش شارژ باتری یا داغ شدن گوشی نمی گردد.

شرکت ویوو جزئیات بیشتری درباره این گوشی ارائه نداده است. مثلا، آیا با استفاده از ورقه های الکتروکروماتیک ذاتا شفاف، آیا اجزای داخلی این گوشی هم قابل مشاهده می گردد؟ همین طور، زمان رونمایی و عرضه رسمی این گوشی تعیین نشده است.

در ویدئوی کوتاه زیر می توانید تغییر رنگ بدنه پشتی گوشی Vivo S7 5G را ببینید:

نظر شما درباره این فناوری و ایده چیست؟ بی صبرانه منتظر ورود گوشی های با بدنه های پشتی رنگارنگ و سفارشی سازی توسط خودتان هستید یا اینکه تصور می کنید یک فناوری تجملاتی است که نمی تواند در گوشی های میان رده استفاده گردد؟

منبع: یک پزشک

به "آیا گوشی تغییر رنگ دهنده ویوو آغاز یک انقلاب برای خداحافظی با گوشی های تک رنگ است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا گوشی تغییر رنگ دهنده ویوو آغاز یک انقلاب برای خداحافظی با گوشی های تک رنگ است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید