کارگران باید بدون نگرانی از شرایط اشتغال نسبت به درمان بیماری اعتیاد اقدام نمایند

به گزارش هاست لینوکس، خبرگزاری خبرنگاران-کارگران باید بدون نگرانی از شرایط اشتغال نسبت به درمان بیماری اعتیاد اقدام نمایند.

کارگران باید بدون نگرانی از شرایط اشتغال نسبت به درمان بیماری اعتیاد اقدام نمایند

به گزارش خبرگزاری هاست لینوکس از آبیک، صبح امروز جلسه کمیسیون شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آبیه سیاست فرمانداری شهرستان آبیک و با حضور مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

علی رحمانی مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در این جلسه با اشاره به پیش رو بودن شهرستان آبیک مبارزه با مواد مخدر گفت: طی گزارش دیده شده از اداره کار رشد اعتیاد در بین جامعه کارگری اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام شده است

وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان آبیک از شرکت آسان پک ادامه داد: طی بازدید از این شرکت همراهی خوبی از سوی صاحبان صنایع در این شرکت انجام شد و این همراهی سبب ایجاد تصمیمات بهتر و کارگشا تری می باشد.

رحمانی اضافه کرد: طی صحبت های انجام شده با مسئولین این شرکت افرادی که تمایل به ترک اعتیاد دارند بدون نگرانی از شرایط اشتغال خود می توانند نسبت به ترک اقدام و بعد از بهبود بیماری اعتیاد دوباره در شرکت مشغول به کار شوند و طی زمان ترک هم با همکاری انجام شده اداره کمیته امداد امام خمینی تحت پوشش خواهد شد.

این مسئول از کاهش سن استعمال دخانیات به 12 سال اطلاع داد و متذکر شد: باید فرهنگ نگفتن را به دانش آموزان خود آموزش دهیم امروز شاهد این هستیم که 35 درصد دختران ما تجربه کشیدن قلیان را دارند که این آمار بسیار نگران کننده است.

مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با بیان اینکه شعی می گردد جلسه بعدی در یکی از دانشگاه ها برگزار گردد اسم کرد: اعتیاد یکی از عوامل مرگ خاموش است که روزانه بیش از 12 الی 13 نفر به خاطر اعتیاد و مسائل مربوط به آن جان خود را از دست می دهند.

وی مصرف بدون مجوز متادون و فروش آن در مراکز غیرمجاز مانند عطاری ها از دیگر نگرانی ها دانست و اسم کرد: مصرف متادون باید در چارچوب دستور پزشک کار کرد ولی اگر تحت نظر نباشد و به صورت سرخود مصرف گردد، باعث ایجاد مسمومیت دارویی شده و بسیار زیان آور است.

رحمانی ادامه داد: در این راستا ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر یک داروی دیگر به نام متادون دو ساخته شده است که این دارو در بازگشت افراد به زندگی یاری شایانی خواهد نمود و سعی بر این است که هر چه سریعتر به فراوری انبوه برسد.

مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در خاتمه وی با اشاره به خلاهای قانونی در مبارزه با مواد مخدر اسم کرد: از سال گذشته با نماینده های مجلس در راستای تغییر قوانین مبارزه با مواد مخدر جلسات برگزار گردیده است. کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان هم به ریاست دادستان تشکیل شده ضروری است؛ خوراک مورد احتیاج برای این جلسه به وسیله اعضا فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "کارگران باید بدون نگرانی از شرایط اشتغال نسبت به درمان بیماری اعتیاد اقدام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگران باید بدون نگرانی از شرایط اشتغال نسبت به درمان بیماری اعتیاد اقدام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید