چند ترفند برای انتخاب نیمه گمشده مان

به گزارش هاست لینوکس، هنگامی که فردی را دیدار می کنید که گویا حس و درک او از زندگی درست همانند شماست، احساس شور و شوق در وجودتان شکل می گیرد.

چند ترفند برای انتخاب نیمه گمشده مان

به گزارش هاست لینوکس به نقل از هاست لینوکس، برخی آدم ها بهتر می توانند به عمق روح یکدیگر نزدیک شوند، به طوری که برای رساندن منظورشان به هم، نیازی به صحبت کردن ندارند، چرا که یک نگاه ساده کافی است تا بدانند شریک زندگی شان به چه چیزی فکر می نماید.

نیمه گمشده کسی است که به طور غریزی با او ارتباط برقرار می کنید، کسی که رابطه عمیقی با او دارید و او به شما اجازه می دهد خودتان باشید، در ادامه این مطلب با ویژگی افرادی که به عنوان نیمه گمشده شما محسوب می شوند بیشتر آشنا شوید.

بهترین دوستان هم هستید

شما احساس خوبی کنار شریک زندگی خود دارید و همواره با هم احساس خوشحالی می کنید، وقتی افراد نیمه گمشده خود را پیدا می کنید، هیچ سوالی درباره آینده رابطه از یکدیگر نمی کنید، زیرا همه چیز بین شما طبیعی است و این حس در آن ها به وجود می آید که شریک زندگی خود را تا ابد پیدا نموده اید.

کنار او احساس خوبی دارید

افرادی که نیمه گمشده خود را پیدا می نمایند کنار آن احساس راحتی دارند و ارتباط سالمی با او برقرار می نمایند و ذات واقعی خود را نشان می دهند، بدون اینکه مورد قضاوت از جانب یکدیگر قرار بگیرند.

جفت روحیتان بدون هیچ شرح واضحی شما را جذب می نماید

با دیدن نیمه گمشده خودتان اغلب حسی نزدیک نسبت به او پیدا می کنید و هنگام معاشرت با او احساس رضایت دارید.

در این حالت چیزی غیرقابل شرح بین شما وجود دارد که مانند آهن ربا به سمت هم کشیده می شوید و حتی کوچکترین تماس فیزیکی بین شما جاذبه ای قوی ایجاد می نماید.

او شما را به چالش می کشد

لزوما افرادی که نیمه گمشده یکدیگر هستند، رابطه آنان در یک سفر طولانی توأم با صلح و آرامش نیست.

جفت روحی شما را طوری می شناسد که هیچکس دیگر نمی تواند بشناسد و این سطح شناخت ممکن است فرد را به چالش بکشد. بین این زوجین انرژی فوق العاده ای در جریان است که برای دیگران قابل درک نیست، به گونه ای که چشم انداز و هدف شان در زندگی یکی است. وقتی این زوجین راجع به آینده فکر می نمایند متوجه می شوند که فکرشان هم سو و انتظارشان از زندگی یکسان است، حتی اگر نسبت به جزییات کوچک تر با هم موافق نباشند.

در همین خصوص حسن دهقانی ثانی روانشناس، تیپ شخصیتی افراد را مهم ترین اساس در انتخاب نیمه گمشده دانست و اظهار کرد: شناخت تیپ شخصیتی می تواند در انتخاب همسر نقش مهمی ایفا نماید، به گونه ای که یکی از مهم ترین ملا ک های افراد برای برقراری ارتباط عاطفی در نظر دریافت خصوصیات شخصیتی و اخلاقی است.

این روانشناس ادامه داد: یکی از نظریه های جالب در زمینه تیپ های شخصیتی، تئوری انیاگرام (تیپ های 9گانه جورجیوف) دانشمند روسی است که هدف آن شناخت ابعاد شخصیت انسان و ارائه راه حل برای رشد و خودآگاهی بیشتر اوست، چرا که اگر انسان خود را به درستی نشناسد، نمی تواند به خود و دیگران یاری کند.

دهقانی ثانی توضیح داد: تیپ های کمالگرا، مهرطلب، پیروزیت جو، رمانتیک محزون، درونگرا، شکاک، خوش گذران، قدرت طلب و صلح طلب، 9 تیپ شخصیتی هستند که زوجین با مشاوره های قبل از ازدواج با

شناخت آن در انتخاب نیمه گمشده خود می توانند پیروز عمل نمایند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی فضای دانشگاه، محل کار و... را از عرصه های مختلف همسرگزینی مطرح کرد و گفت: شیوه های همسرگزینی نیز از درون همسری به برون همسری و از انتخاب والدین و بزرگان خانواده به انتخاب فردی تغییر نموده است.

همچنین، مدیر گروه جامعه شناسی پزشکی و سلامت انجمن جامعه شناسی ایران با اشاره به نتایج یک تحقیق در مورد معیار های همسرگزینی در میان دختران و پسران، گفت: در دختران معیار های ایده آل اخلاق، اصالت خانوادگی و ایمان مطرح بود، اما در واقعیت شاهد ثروت، خوش تیپ بودن و درآمد هستیم و در پسران نیز معیار های ایده آل اخلاق، اصالت خانوادگی و ایمان تا به امروز مطرح بوده، اما در واقعیت حرف از زیبایی، ثروت، درآمد، تحصیلات و نوع شغل به میان آمده است.

باید بیان نمود که وقتی جفت روحی یا همان نیمه گمشده تان را پیدا می کنید، زمان کنترلی روی احساس شما ندارد و تنها هدفش کنار نیمه دیگر خود بودن است. باید با شناخت کافی و راه حل های اصولی همسرگزینی نیمه گمشده خود را انتخاب کنیم و به احساسات وابسته به شرایط یا زمان خاص که از درون ما ارتعاش پیدا می نمایند، بسنده نکنیم.

منبع: جام جم آنلاین

به "چند ترفند برای انتخاب نیمه گمشده مان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ترفند برای انتخاب نیمه گمشده مان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید