والدین چگونه می توانند خطر کرونا را برای دانش آموزان کاهش دهند؟

به گزارش هاست لینوکس، چند روزی است که سال تحصیلی جدید، بر خلاف میل و نظر بسیاری از کارشناسان بهداشتی مبنی بر افزایش همه گیری ویروس کرونا و احتمال خطر شدید برای بچه ها، به شکل حضوری شروع شده است. بسیاری از خانواده ها نگران سلامتی فرزندان خود هستند و راه صحیح مواجهه با این شرایط را نمی دانند.

والدین چگونه می توانند خطر کرونا را برای دانش آموزان کاهش دهند؟

به گزارش هاست لینوکس از ایرنا، در حالی که به نظر می رسد بعضی دانش آموزان، سال تحصیلی را از خانه شروع نموده اند، بسیاری از دانش آموزان به کلاس های درس بازگشته اند و حالا والدین و معلمان نگران دور نگه داشتن بچه ها از ابتلا به ویروس کرونا هستند.

بچه ها تحت فشارند، آنها را مقصر ندانید

واقعیت این است که بچه ها نمی توانند همانند عظیم ترها تمام نکات بهداشتی را به دقت و با حوصله رعایت نمایند. آنها شاید فراموش نمایند که باید بعد از افتادن وسیله ای به زمین، آن را تمیز نمایند یا شاید ندانند که شیرهای آب می توانند آلوده باشد یا حتی نتوانند آنها را تمیز نمایند.

اگر چندین و چند بار هم این موضوع را به آنها یادآور شوید، ممکن است اشتباهی رخ دهد یا خیلی بدتر: بسیاری از بچه ها توان درک این رخداد را ندارند و ممکن است دچار اختلالات فکری شوند. بنابراین آنها را به خاطر اشتباهات و سهل انگاری ها، مقصر ندانید و همواره نکات بهداشتی را با رویی گشاده و آرامش یادآور شوید.

اما در شرایط فعلا، بهتر است چند نکته کلیدی رعایت گردد تا خطر به حداقل برسد. نخستین نکته این که بچه ها باید همواره از ماسک استفاده نمایند. همچنین بهتر است مواد ضدعفونی نماینده بی خطر مانند ژل ضدعفونی نماینده در اختیار آنها قرار داده گردد تا بتوانند در صورت احتیاج از آن استفاده نمایند. یک ماده ضد عفونی نماینده برای تمیز کردن سطح میز یا مدادی که به زمین می افتد ضروری به نظر می رسد.

سه عادت جدید را به بچه ها یاد دهید

ضروری است سه عادت جدید را با بچه های خود تمرین کنید و به آنها آموزش دهید که باعث افزایش بهداشت جسمی آنها می گردد:

ابتدا دو وسیله از لوازم خانه را در فاصله دو متری از هم قرار داده و به کودک خود شرح دهید که این فاصله استاندارد اجتماعی است و به آنها بخواهید که همواره حداقل دو متر از دیگران فاصله داشته باشند که شامل معلمان و دوستان آنها می گردد.

دوم، یک کرونومتر را کنار سینک روشویی روشن کنید و از کودک خود بخواهید تا 20 ثانیه دست های خود را بشوید. این کار را چندبار تکرار کنید تا متوجه مدت زمان نسبی گردد. یک راه آسان برای اطمینان از طی شدن درست زمان این است که از او بخواهید دو مرتبه آهنگ تولد مبارک را بخواند و بعد دست های خود را آبکشی کند.

سوم، استفاده مناسب از ماسک را آموزش دهید. همواره باید دهان و بینی را بپوشاند و از ماسک آلوده شده دیگر استفاده نکند. بهتر است یک ماسک اضافه در کوله پشتی بچه ها خود قرار دهید و به آنها یادآوری نمایند که در صورت آلودگی از ماسک جدید استفاده کند.

بعد از مدرسه چه باید کرد؟

وقتی آخرین زنگ به صدا در می آید و بچه ها بعد از یک روز تحصیلی به خانه می فرایند، والدین با خود فکر می نمایند که آیا باید اقدامات احتیاطی خاصی انجام دهند؟ آیا باید بلافاصله لباس های آنها را بشویید، یا آنها را حمام نمایند؟ متخصصان معتقدند که احتیاج چندانی به این کار نیست. مسئله وجود ویروس کرونا در لباس ها احتمالاً یک تهدید بسیار بسیار ضعیف است بنابراین نخستین کاری که بچه ها هنگام بازگشت به خانه باید انجام دهند این است که دستان خود را بشویند و ماسک خود را با خیال راحت بردارند. اگر پیش از این شرحات کامل در خصوص نحوه شست وشوی دست ها به بچه ها گفته اید، بهتر است فرایند انجام این کار توسط بچه ها را چند بار تحت نظر داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که آنها شرحات شما را به درستی درک نموده اند.

بیشتر بخوانید: چه خبر از واکسن ایرانی کرونا؟

منبع: جام جم آنلاین

به "والدین چگونه می توانند خطر کرونا را برای دانش آموزان کاهش دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والدین چگونه می توانند خطر کرونا را برای دانش آموزان کاهش دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید