زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکایی در حملات راکتی به اربیل، سرایا اولیاء الدم مسئولیت این حملات را به عهده گرفت

به گزارش هاست لینوکس، حملات راکتی دوشنبه شب به فرودگاه بین المللی اربیل به زخمی شدن تعدادی از نظامیان آمریکایی منجر شده است.

زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکایی در حملات راکتی به اربیل، سرایا اولیاء الدم مسئولیت این حملات را به عهده گرفت

به گزارش گروه بین الملل هاست لینوکس به نقل از رویترز، بامداد امروز به وقت تهران، روایت های متعددی درباره تعداد تلفات حملات راکتی دوشنبه شب به فرودگاه بین المللی اربیل (مرکز منطقه کردستان عراق) و حومه آن منتشر شده است.

وزارت بهداشت منطقه کردستان عراق ساعاتی پس از این حملات راکتی بیانیه ای صادر و گفت که در این حمله، سه نفر زخمی شده اند که یکی از زخمی ها، نگهبان یکی از کنسولگری های خارجی در اربیل مرکز منطقه کردستان عراق است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی هاست لینوکس بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی هاست لینوکس بخوانید. (کلیک کنید)

ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا گفت که در این حملات، یک پیمانکار غیرنظامی کشته و پنج غیرنظامی دیگر زخمی و همچنین یک سرباز آمریکایی زخمی شده اند.

وین موراتو سخنگوی ائتلاف آمریکا در توئیتی نوشت: بر اساس گزارش های اولیه، آتش غیرمستقیم در پایگاه ائتلاف در اربیل فرود آمد. یک پیمانکار غیرنظامی کشته شد، پنج غیرنظامی پیمانکار زخمی شدند و یک نیروی نظامی آمریکایی زخمی شد.

از سوی دیگر، شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) گزارش داد که یک غیرنظامی آمریکایی کشته شده است و شش نفر دیگر از جمله یک نظامی آمریکایی زخمی شده اند.

همزمان یک مقام وابسته به وزارت دفاع ایالات متحده، تعداد آمریکایی هایی را که در اربیل زخمی شده اند، پنج نفر اعلام کرده است.

از طرف دیگر، تعداد دقیق راکت های شلیک شده به سمت اربیل مشخص نیست و درباره آن نیز روایت های مختلف منتشر شده است.

برخی منابع امنیتی منطقه کردستان عراق گفتند که دوشنبه شب 8 راکت به سمت این شهر شلیک شده است که چند فروند آن به نزدیکی کنسولگری آمریکا و فرودگاه بین المللی اربیل اصابت کرده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی گفت که 3 راکت در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل اصابت کرد که در پی آن سه تن زخمی شدند.

خبرنگار فاکس نیوز در توییتی نوشت که در حملات دوشنبه شب به نزدیکی فرودگاه اربیل، 14 راکت شلیک شده که 4 راکت به داخل پایگاه نظامی آمریکا و 10 راکت دیگر نیز به خارج از این پایگاه اصابت کرده است.

برخی منابع امنیتی عراق نیز تعداد راکت های شلیک شده را بیش از 20 فروند اعلام و تأکید کردند که این حملات با استفاده از راکت های 107میلی متری و از فاصله حدود 8کیلومتری غرب اربیل انجام گرفته است.

در نهایت، مسئولیت این حملات راکتی را گروه موسوم به سرایا اولیاء الدم به عنوان یک گروه تازه تأسیس به عهده گرفته است.

در پی اصابت این راکت ها، کنسولگری آمریکا در اربیل آژیر خطر خود را به صدا درآورده است و نیروهای آمریکایی مستقر در مقر کنسولگری به حالت آماده باش درآمده اند.

گفته می شود که یکی از راکت ها به دیوار ساختمان کنسولگری چین اصابت کرده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکایی در حملات راکتی به اربیل، سرایا اولیاء الدم مسئولیت این حملات را به عهده گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکایی در حملات راکتی به اربیل، سرایا اولیاء الدم مسئولیت این حملات را به عهده گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید